vrijdag 9 mei 2014

Gehaakt vestje


Na een griepvirus, verjaardagen van de tweeling, weekendje weg, meivakantie en nog andere zaken heb ik eindelijk weer de rust en tijd genomen om een stukje te schrijven. Ondanks de drukte ben ik wel gewoon lekker door blijven freubelen. Vorig weekend waren we lekker een weekendje weg met schoonfamilie en toen ben ik ook aan dit vestje begonnen, althans, ik was er al eerder aan begonnen maar het was telkens niet naar mijn zin of een te dikke steek. Officieel is het een brei- en haakpatroon, maar breien is toch niet mijn ding. Ik ben hiermee begonnen, maar na 2x uithalen en opnieuw beginnen (130 steken) ben ik er maar mee gestopt, ik vind haken toch prettiger. Uiteindelijk heb ik over het eindresultaat een klein weekje gedaan. 




Het garen is Cotone van Lana Grossa en ik heb het gehaakt met naald 3,5 en ik vind het een prettig garen om mee te haken. Als eerste heb ik een rechte lap gehaakt met de irissteek, vervolgens in de breedte dubbelgevouwen en ongeveer 5cm aan beide zijde dichtgehaakt, dit zijn de armsgaten. Daarna heb ik de armsgaten met een aantal toeren gehaakt en toen de halslijn. Als laatste een knoop aangezet en klaar is het vestje. 

 

En mijn moppie is er helemaal blij mee en mama natuurlijk ook :).


Groetjes, Mariska

3 opmerkingen:

  1. Hoi
    Wat een supermooi vestje!
    Zo mooi dat ik hem ook wel wil maken.
    Maar waar kan ik het patroon vinden/ krijgen?
    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen