zondag 6 april 2014

Golden oldie


Het is even stil geweest met bloggen. Afgelopen week is ons gezin geveld door een griepvirus en dan loopt het altijd even anders dan anders. Ik had daardoor ook de tijd en de energie niet, maar nu ga ik er weer even lekker voor zitten. Zondagochtend vind ik toch meestal een fijne ochtend om hier even de tijd voor te nemen, omdat iedereen dan lekker in de relaxmodus zit.

Vandaag wil ik een 'golden oldie' onder de aandacht brengen. Een tijdje geleden was mijn moeder de poppen bij haar op zolder aan het afstoffen en zag toen weer een pop waarvoor zij een jurkje had gehaakt. De pop is meer dan 50 jaar oud en het jurkje heeft ze ruim 40 jaar geleden gehaakt.

                                                  
Deze pop is meer dan 50 jaar oud

Het was mij nooit zo opgevallen, want de poppen staan bovenop op een hoge kast lekker tegen de muur aan te zitten. Ik vond dit natuurlijk een mooi item om op mijn blog te zetten. Helaas heeft ze daarna niet meer zulke leuke jurkjes gehaakt en is ze het zelfs een beetje verleerd. Al is ze sinds een paar maanden wel weer lekker aan de haak gegaan. Wel heeft ze heel veel kleding voor mij gemaakt toen ik nog jong was. Mocht ik daar nog een foto van vinden dan zal ik jullie dit niet onthouden ;-). 

Met zelfs een bijpassend gebreid broekje 

De achterkant van het jurkje

Op het moment van schrijven regent het hier, dus heerlijk weer om lekker rustig aan te doen en te haken. N.a.v. hond Boris ben ik door school gevraagd om iets te haken voor de juf die laatst een zoontje heeft gekregen. Zij komt volgende week naar school samen met haar zoontje en we willen graag een gezamenlijk cadeau geven. Ik ben bezig met een knuffeldoekje en ik vind dit natuurlijk superleuk om te doen. Voor haar heb ik toen ook struisvogel Puk gemaakt voordat zij met zwangerschapsverlof ging.

Ik wens jullie een fijne zondag!

Groetjes, Mariska

Geen opmerkingen:

Een reactie posten